پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 204796
مدير کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري؛
۱۶۰ مسجد براي اعتکاف چهارمحال و بختياري آماده شد
تاریخ انتشار : 1395/02/01 08:33:05
نمایش : 1322
مدير کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري گفت: ۱۶۰ مسجد چهارمحال و بختياري آماده برگزاري مراسم اعتکاف هستند.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، حجت‌الاسلام سيد جعفر مرتضوي مدير کل تبليغات اسلامي چهارمحال و بختياري؛ در گفت و گو با جهانبين نيوز اظهار کرد:  ثبت نام اعتکاف از ۲۱ فروردين آغاز و تا اول ارديبهشت يک روز قبل از برگزاري مراسم ادامه دارد.

وي افزود: ثبت نام به صورت تمام الکترونيک در شهر شهرکرد و از طريق سامانه جامع ثبت نام اعتکاف به نشاني www.etekafchb.ir و در ساير مراکز در مساجد محل برگزاري و سامانه اينترنتي ثبت نام از معتکفين انجام مي‌شود.

مرتضوي گفت: امسال اعتکاف دانشجويي در ۶ مسجد و اعتکاف دانش آموزي در ۴ مسجد استان برگزار مي‌شود.

وي با بيان اينکه محل هاي برگزاري اعتکاف از ۱۴۱ مسجد درسال گذشته به ۱۶۰ مسجد افزايش يافته است افزود: سياست ما در برگزاري اعتکاف بيشتر کيفي سازي مراسم و ايجاد فضايي مناسب براي خلوت معتکف که فسلفه اصلي اعتکاف هست، بوده و آمار اعتکاف بيشتر براي اطلاع مسئولين و برنامه ريزي در سال هاي آتي اعلام مي‌شود.

مرتضوي تصريح کرد: اعتکاف يک عمل فردي بوده و تمام هزينه هاي آن از سوي معتکفين پرداخت مي‌شود و مقدار هزينه آن هم بستگي به مشارکت مردمي و خيرين در مساجد تفاوت دارد.

وي با اشاره به اينکه در هر مسجد يک روحاني با اقامه نماز و بيان احکام و سخنراني، مسئوليت برگزاري اعتکاف را بر عهده دارد، گفت: دو هزار نفر در برگزاري مراسم اعتکاف به صورت مردمي مشارکت دارند.

گفتني است مراسم اعتکاف در ايام البيض ماه مبارک رجب از دوم تا چهارم ارديبهشت ماه برگزار مي‌شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html